Reklamační řád spotřebitele
Reklamační řád pro spotřebitele
Tento Reklamační řád pro spotřebitele (dále jen „reklamační řád“) upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného spotřebitelem prostřednictvím on-line obchodu Gravitas od podnikatelky:
Beáta Sabino Lopes De Barros, se sídlem U uhříněveské obory 1562/4, 104 00 Praha 10 - Uhříněves
IČ: 04583001
DIČ: CZ8756198583
Zapsána v živnostenském rejstříku vedeném u Úřadu městské části Praha 22
adresa pro doručování: Široká 28/7, 251 01 Říčany
telefonní číslo: 731 875 040
kontaktní e-mail: kontakt@gravitas.cz
1a. Kosmetické produkty a drogerie
-
Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží, které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že zboží při převzetí zejména:
-
má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy;
-
je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti;
-
vyhovuje požadavkům právních předpisů;
-
se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené zboží obvykle používá;
-
odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána, popřípadě jakosti, kterou pro daný typ zboží stanoví platné a účinné právní předpisy; a
-
nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné užívání zboží.
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době. Nad rámec zákonné záruční doby pro spotřebitele neposkytujeme žádnou záruku za jakost.
-
Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží v souladu s článkem 9 Všeobecných obchodních podmínek.
-
-
U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři měsíců od převzetí zboží, není-li na webovém rozhraní, v dokumentech přiložených ke zboží nebo v reklamě stanovena delší záruční doba.
-
Pokud je na zboží uvedeno datum minimální trvanlivosti, popřípadě je u věci podléhající rychlé zkáze uvedena doba, po kterou lze věc použít, trvá záruční doba do takového data.
-
V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží neběží nová záruční doba. Záruční doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.
-
-
Jaká práva z vadného plnění máte?
-
Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména § 2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.
-
V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména následující práva:
-
-
Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
-
Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny.
-
Výměna zboží
Výměnu zboží (nebo vadné součásti zboží) můžete požadovat vždy, pokud to není neúměrné k povaze vady a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení smlouvy.
Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží použitého nebo prodávaného za nižší cenu. Namísto toho můžete požadovat slevu z kupní ceny.
-
Oprava věci
Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde uvedený způsob vyřízení reklamace.
-
Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
-
dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné porušení smlouvy; nebo
-
nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat, nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již nevyrábí); nebo
-
zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě (výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
-
se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
-
nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace/nezjednáme nápravu do 30 dnů od uplatnění reklamace.
-
Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi. Výjimkou jsou případy, kdy:
-
došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
-
jste použili věc ještě před objevením vady;
-
jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým jednáním anebo opomenutím; nebo
-
jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z použití věci prospěch.
-
Kdy nelze práva z vadného plnění uplatnit?
-
Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
-
-
jste o vadě před převzetím věci věděli;
-
jste vadu sami způsobili; nebo
-
uplynula záruční doba.
-
Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
-
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
-
věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla nižší cena sjednána; nebo
-
věci, vyplývá-li to z jejich povahy (zejména zboží, které ze své povahy nemůže vydržet po celou dobu trvání záruční doby).
-
Jak postupovat při reklamaci?
-
Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
-
Reklamace přijímáme v kterékoli naší provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, a v našem sídle. Pro co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít naši provozovnu. Adresa Gravitas, Široká 28/7, Říčany u Prahy 251 01
-
Doporučený postup při reklamaci:
-
-
pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat telefonicky, e-mailem či písemně;
-
zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
-
reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně (jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla nebo provozovny , přičemž při zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškození či zničení;
-
pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží či daňový doklad - fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle zákonných podmínek.
-
Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen výskyt vady.
-
O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
-
Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží, která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
-
Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
-
V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
Tento Reklamační řád je platný a účinný od 15.6.2020
2a. Oblečení
1. VÝMĚNA ZBOŽÍ
Výměny zboží neakceptujeme. Doporučujeme zákazníkům důkladně zvážit výběr velikosti a barvy při nákupu.
2. VRÁCENÍ ZBOŽÍ
V souladu s § 1829 odst. 1 nového Občanského zákoníku má kupující-spotřebitel právo do 14 dnů od obdržení zboží odstoupit od kupní smlouvy a zboží bez udání důvodu vrátit bez jakékoli sankce.
Zboží musí kupující-spotřebitel odeslat doporučeně na adresu prodejny:
Gravitas, Beáta Barros, Široká 28/7, Říčany, 251 01, Česká republika kompletní, včetně příslušenství, dárků, apod., bez známek používání, nepoškozené, v původním obalu s neodtrženými cedulkami (pokud produkt cedulku má) a v limitu 14 dnů.
V žádném případě nelze zboží vracet poštou na dobírku. Jakékoliv takto vrácené zboží nebude prodejce přijímat.
Vrácené zboží musí být zcela v původním stavu (oblečení neprané, nenošené, nežehlené, nepoškozené, nesmí zapáchat parfémem ani ničím jiným) a označené původní identifikační etiketou zboží, pokud jí produkt obsahuje. Také musí být přiložen řádně vyplněný reklamační formulář, který kupující zašle na kontakt@gravitas.cz. Jestli reklamační formulář neobdržel na email, skontaktuje nás na kontakt@gravitas.cz a požádá o jeho zaslání.
V případě, že objednávka byla hrazena Dárkovou kartou: příslušná částka bude vrácena formou vystavení nové dárkové karty.
Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Kupující-spotřebitel bere na vědomí, že pokud vrácené zboží bude poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká prodávajícímu vůči kupujícímu nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé, anebo nárok na neuznání vratky. Nárok na úhradu vzniklé škody je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny. Kupující odpovídá za škodu způsobenou při přepravě v důsledku volby nevhodného obalu; prodávající v takovém případě vrátí kupujícímu spotřebiteli kupní cenu poníženou o náhradu škody, anebo si vyhrazuje právo vratku nepřijmout. Při splnění těchto podmínek a po doručení zásilky prodávajícímu bude uskutečněno s kupujícím finanční vypořádání dle vzájemné dohody. Náklady spojené s vrácením zboží (především poštovné) ponese kupující.
Vrácení zboží na e-shopu lze kompenzovat dvěma způsoby:
- vrácením kupní ceny převodem na bankovní účet do 14 dnů od obdržení vráceného zboží
- zápočtem k následující objednávce (hodnota vracené kupní ceny bude převedena na kredit/voucher)
3. DÁREK V OBJEDNÁVCE - Vrácení zboží a související dárky
-
Vrácení zboží a dárky poskytované zdarma: Pokud byla součástí objednávky dárek poskytovaný zdarma na základě splnění určité hodnoty objednávky, je zákazník povinen vrátit i tento dárek v případě, že po částečném vrácení zboží již objednávka nesplňuje podmínky pro poskytnutí dárku zdarma. Pokud zákazník dárek nevrátí, bude hodnota dárku odečtena z vrácené částky.
-
Vrácení dárkových balíčků či sad: Pokud zákazník zakoupí zvýhodněnou sadu produktů (např. balíček více položek za nižší cenu) a rozhodne se vrátit jednotlivou položku z této sady, může být cena zbylých produktů přepočítána na běžnou cenu jednotlivých položek. Rozdíl mezi zvýhodněnou cenou a cenou jednotlivých položek bude odečten z vrácené částky.
-
Vrácení zboží při použití slevových kódů: Pokud byla při nákupu uplatněna sleva prostřednictvím slevového kódu a po částečném vrácení zboží již objednávka nesplňuje podmínky pro uplatnění slevy, bude vrácená částka upravena o hodnotu poskytnuté slevy.
-
Doprava zdarma a vrácení zboží: Pokud zákazník využil dopravu zdarma na základě splnění minimální hodnoty objednávky a po částečném vrácení zboží již tato hodnota není dosažena, bude z vrácené částky odečtena standardní cena dopravy.
-
Nevratné dárky z důvodů hygieny: Dárky, které jsou poskytovány zdarma jako součást objednávky a nelze je vrátit z hygienických důvodů (například otevřená kosmetika), nelze vrátit ani v případě, že celková hodnota objednávky po vrácení zboží klesne pod hranici pro získání dárku. V takovém případě bude z vrácené částky odečtena hodnota tohoto nevratného dárku. Hodnota dárku je uvedena na faktuře nebo soupisu objednávky.
4. STORNO OBJEDNÁVKY
Objednávku lze v e-shopu gravitas.cz bezplatně stornovat nejpozději do 24 hodin od objednání, ale pouze v případě, že objednávka nebyla ještě vyexpedována.
5. REKLAMAČNÍ ŘÁD A ZÁRUKA
Za zboží poškozené při přepravě nenese e-shop gravitas.cz žádnou odpovědnost. Při převzetí zásilky si důkladně zkontrolujte, zda přepravní obal není poškozen a případnou škodu reklamujte neprodleně při převzetí zásilky u doručovatele. Pokud při převzetí zjistíte poškozený obal či jinou známku poškození zásilky, požadujte od doručovatele sepsání reklamačního protokolu o poškození zásilky. Poškozenou zásilku kupující nemusí převzít. Tento důvod je nutné uvést v reklamačním protokolu. Veškeré zboží nabízené v našem internetovém obchodě gravitas.cz prochází kontrolou. Případné reklamace na zakoupené zboží v našem internetovém obchodě vyřídíme k Vaší spokojenosti individuální dohodou s Vámi a v souladu s platným právním řádem. Na veškeré zboží poskytujeme záruku 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím spotřebitelem. Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady. Reklamační řád se vztahuje na reklamace vad zboží, které je v záruční době nebo se jedná o rozpor s kupní smlouvou. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu poštovného v nutné výši. V případě neoprávněné reklamace zaniká nárok kupujícímu na jakoukoliv náhradu nákladů souvisejících s vyřízením reklamace.
Prosíme také o kontrolu produktů neprodleně po převzetí zásilky. Na pozdější reklamace (pokud se nejedná o výrobní vadu) nebude brán ohled.
Záruka se nevztahuje na:
- vady vzniklé běžným používáním - změnou a únavou materiálu úměrně k délce a četnosti nošení
- nesprávným použitím - mechanickým poškozením
- nesprávným skladováním
- nesprávnou údržbou a čištěním
Záruka se nevztahuje na zboží, u kterého vypršela dnem uplatnění reklamace záruční doba.
Postup při reklamaci:
- informujte nás o reklamaci e-mailem, písemně nebo formulářem
- reklamované zboží zašlete doporučenou zásilkou na adresu Gravitas, Beáta Barros, Široká 28/7, Říčany, 251 01, Česká republika
- k reklamovanému zboží přiložte kopii dokladu o nabytí reklamovaného zboží v našem obchodě – fakturu, která také slouží jako záruční list, a přiložte vyplněný formulář pro reklamaci, o který nám napište na kontakt@gravitas.cz
Vaše reklamace bude provedena v souladu se zákonem. Vaši reklamaci vyřídíme co nejrychleji, nejpozději do 30 dnů od jejího vzniku, tedy převzetí zboží naší společností. V případě delších reklamací Vás budeme neprodleně informovat o stavu reklamace. O vyřízení reklamace budete informováni e-mailem. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží získává kupující záruku novou opět v délce 24 měsíců.
Podle charakteru vady má kupující - spotřebitel při uplatnění záruky následující práva:
- jedná-li se o vadu odstranitelnou - právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakované a bránící řádnému užívání zboží - právo na výměnu vadného zboží nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
- jedná-li se o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo právo odstoupit od kupní smlouvy
Prodávající si vyhrazuje právo ukončit obchodní vztah s takovým nakupujícím, jehož reklamace jsou neúměrné nebo jeho nákupy jsou vyhodnoceny jako spekulativní. Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou. V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen rozpor s kupní smlouvou), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího, buď výměnou věci nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
Ostatní se přiměřeně řídí obecně závaznými zákonnými ustanoveními vyplývajícími zejména ze zákona č. 40/1964 Sb., Obč.zák. a č. 513/1991 Sb., Obch.zák., ve znění pozdějších ustanovení.
6. Zboží prodávané se slevou z důvodu poškození
Zboží prodávané se slevou z důvodu zjevného poškození, vady či jiných nedostatků, které byly uvedeny při prodeji a na které byl zákazník předem upozorněn, nelze reklamovat z důvodu těchto konkrétních vad. Zákazník si je při koupi vědom stavu zboží a akceptuje sníženou cenu právě z tohoto důvodu. Na toto zboží se tak nevztahují standardní reklamační podmínky týkající se vad, na které byl zákazník upozorněn před nákupem.
7. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu kupujícího. Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící tento internetový obchod, jako je grafické zpracování včetně fotografií nabízeného zboží a popisy zboží, jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu. Kupující není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
8. SPOTŘEBITELSKÉ SPORY
V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz
9. EET (ELEKTRONICKÁ EVIDENCE TRŽEB)
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online. V případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin. Do EET nespadá platba převodem na účet a platba kartou online.